Alkoholisko dzērienu ražotāja AS “Amber Latvijas balzams” apgrozījums 2024. gadā samazinājies līdz 78,21 milj. EUR, kas gada laikā ir kritums par 20,13%. Pārskata gadu ražotājs noslēdzis ar 4,09 milj. EUR peļņu pēc nodokļu nomaksas. “Lursoft IT” dati rāda, ka pagājušajā gadā alkoholisko dzērienu ražotājs nodokļos valsts kopbudžetā samaksājis 72,09 milj. EUR. Uzņēmumā pērn bija nodarbināti 428 darbinieki.
Iesniegtajā vadības ziņojumā AS “Amber Latvijas balzams” norādījis, ka līdzīgi kā apgrozījums, arī ražošanas apjomi 2024. gadā samazinājušies par 20%. Ņemot vērā ražošanas apjomu kritumu un kopējo rentabilitātes samazināšanos, uzņēmums ir veicis virkni pasākumu ražošanas procesu efektivitātes veicināšanai un izmaksu samazināšanai.
Neskatoties uz pārdošanas apjomu samazinājumu, 2024. gadā AS “Amber Latvijas balzams”, sekojot Amber Grupas 2030. gada stratēģijai un veicot virkni darbību efektivizācijas nodrošinājumam, veica ieguldījumus ražošanas attīstībā, īpašu uzmanību pievēršot efektivitātes un pielāgošanas spējas paaugstināšanai, kā arī zemo izmaksu bāzes saglabāšanai.
Šogad AS “Amber Latvijas balzams” turpinās koncentrēties uz investīcijām savos pamata zīmolos starptautiskās atpazīstamības veidošanai un zīmolu, produktu portfeļa optimizāciju. Tāpat arī uzņēmums strādās pie tehnoloģiskās drošības paaugstināšanas un nepārtrauktas ražošanas nodrošināšanas, piegādes ķēdes optimizācijas, paaugstinot pašizmaksu efektivitāti.
AS “Amber Latvijas balzams” ražo vairāk nekā 100 dažādu zīmolu dzērienus. Uzņēmuma ražotā produkcija tiek pārdota gandrīz visos pasaules reģionos ar Amber Beverage Group un Stoli Group starpniecību, kā arī tiešā eksporta ceļā. Latvijas tirgus pērn veidoja trešo daļu no AS “Amber Latvijas balzams” kopējā apgrozījuma.