"Tavex" apgrozījums 2024. gadā pieauga līdz 30,24 milj. EUR

07.04.2025 11:31:00

Igaunijas kapitāla uzņēmums SIA “Tavex” iesniegtajā pārskatā norādījis, ka 2024. gadā pasaules zelta tirgū bija novērojams augsts pieprasījums. Izteikti tas bija vērojams investīciju zelta monētu un stieņu segmentā, kā arī pasaules valstu centrālo banku iepirkumu segmentā. “Ģeopolitisko risku pieaugums, cīņa ar inflāciju, centrālo banku procentu likmju samazinājums, ASV prezidenta vēlēšanas un kopējā ekonomikas attīstības nenoteiktība veicināja zelta cenas augšupeju,” norādījis SIA “Tavex”, skaidrojot, ka pērn zelta cena daudzas reizes sasniedza vēsturiski augstāko cenu līmeni. Arī Latvijā SIA “Tavex” 2024. gadā novēroja pārliecinošu pieprasījumu pēc fiziskiem dārgmetāliem. Pērn sudraba pārdošanas apjomi pieauga par 12%, bet pieprasījums pēc investīciju zelta palika stabils, palielinoties par 2%. Augsts cenu līmenis izraisīja arī investoru interesi fiksēt peļņu, līdz ar to atpirktā zelta apjoms pērn palielinājās par 25%. SIA “Tavex” skaidro, ka interesi par investīciju zelta atpakaļpārdošanu veicināja arī ziņas par topošo kapitāla pieauguma nodokļa likmes paaugstinājumu 2025. gadā. 

Aizvadītajā gadā valūtu tirgus bija tikpat aktīvs kā gadu iepriekš, tirdzniecības apjoma pieaugumam palielinoties par 4%. Īpaši straujš pieaugums bija vērojams valūtu pārdošanas segmentā (+15%).

“Lursoft IT” pieejamais gada pārskats rāda, ka 2024. gadā SIA “Tavex” apgrozījums palielinājās līdz 30,24 milj. EUR, kas gada laikā ir pieaugums par 2,5%. Dati liecina, ka aizvadītajā gadā augusi arī uzņēmuma peļņa, tai palielinoties no 0,57 milj. EUR 2023. gadā līdz 1,99 milj. EUR pērn. “Lursoft IT” apkopotie VID dati rāda, ka pagājušajā gadā SIA “Tavex” bija darba devējs 45 darbiniekiem. Uzņēmums valsts sociālās apdrošināšanas obligātajās iemaksās samaksājis 512,78 tūkst. EUR, bet iedzīvotāju ienākuma nodoklī 291,09 tūkst. EUR. SIA “Tavex” ir septiņas klientu apkalpošanas filiāles, kā arī trīs tirdzniecības tīmekļa vietnes.

SIA “Tavex” norādījis, ka šogad tā galvenais mērķis ir attīstīt e-komercijas tirdzniecības kanālus gan Latvijā, gan Lietuvā. Uzņēmums turpinās iesākto mārketinga stratēģiju, kā arī aktīvi veicinās Latvijas iedzīvotāju finanšu pratības līmeņa uzlabošanu.