Maizes ražotāja SIA “Fazer Latvija” tirgus daļa svaigi iepakotas maizes kategorijā, saskaņā ar AC Nielsen tirgus pētījuma datiem, 2024. gadā pārsniegusi 22%. Tas uzņēmumam nodrošina stabilu pozīciju maizes tirgū.
Pērn SIA “Fazer Latvija” turpināja darbu mainīgos ekonomiskos apstākļos, pabeidzot nozīmīgu ražošanas konsolidācijas projektu. Šī projekta ietvaros tika veiktas būtiskas investīcijas, kas ietekmēja gada izskaņas naudas plūsmas un likviditātes rādītājus. “Lai gan izejvielu un energoresursu cenas 2024. gadā kopumā, salīdzinot ar 2023. gadu, samazinājās, uzņēmums saskārās ar izaicinājumiem, kas saistīti ar jaunu produktu ieviešanu, pārejas izmaksām un ražošanas efektivitāti. Šie faktori, kā arī palielinātās administratīvās izmaksas būtiski ietekmēja peļņas rādītājus,” teikts SIA “Fazer Latvija” vadības ziņojumā.
“Lursoft IT” pieejamie dati rāda, ka 2024. gadā SIA “Fazer Latvija” strādāja ar 34,63 milj. EUR apgrozījumu (-6,14% pret 2023. gadu) un 1,26 milj. EUR zaudējumiem. Nodokļu iemaksās valsts kopbudžetā maizes ražotājs 2024. gadā samaksāja 3,54 milj. EUR, tostarp 1,74 milj. EUR valsts sociālās apdrošināšanas obligātajās iemaksās un 0,85 milj. EUR iedzīvotāju ienākuma nodoklī. Uzņēmumā pērn strādāja 297 darbinieki.
SIA “Fazer Latvija” turpina fokusu uz efektivitātes uzlabošanu, procesu digitalizāciju un produktu portfeļa pārskatīšanu, lai nodrošinātu ilgtermiņa rentabilitāti. Līdz 2023. gadam uzņēmums izvirzījis ambiciozus mērķus emisiju un pārtikas atkritumu samazināšanai, ilgtspējīgu piegādes ķēžu nodrošināšanai un augu izcelsmes produktu attīstībai. Jau 2024. gadā visos ražošanas procesos tika izmantota tikai zaļā elektroenerģija.
SIA “Fazer Latvija” kapitāldaļu turētājs ir somu Fazer Bakeries Ltd.