Latvijas Dzelzceļa peļņa pagājušajā gadā sarukusi septiņas reizes

22.05.2015 12:46:00

VAS Latvijas Dzelzceļš iesniedzis gada pārskatu par tā finanšu rādītājiem 2014. gadā. Jānorāda, ka Latvijas Dzelzceļa kā publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja īpašumā patreiz ir sliežu ceļu tīkls ar izvērsto garumu 3,146 tūkstoši kilometri, ieskaitot ar tiem tehnoloģiski saistītos staciju ceļus un pievadceļus, kā arī citi infrastruktūras objekti.


Iesniegtajā vadības ziņojumā norādīts, ka uzņēmuma publiskās lietošanas infrastruktūra 2014. gadā tika izmantota, lai pārvadātu teju 60 tūkstošus tonnu kravu un vairāk nekā 19 tūkstošus pasažieru. Salīdzinot ar iepriekšējo pārskata gadu, pagājušajā gadā šie rādītāji ir nedaudz uzlabojušies.


2014. gadā Latvijas dzelzceļa neto apgrozījums sasniedza 224,854 milj.EUR, kas ir par 3,1% vairāk nekā 2013. gadā, savukārt konsolidēto apgrozījumu veidojuši 440,898 milj.EUR. Pagājušajā gadā vairāk nekā septiņas reizes saruka uzņēmuma peļņa. Pēc nodokļu nomaksas Latvijas dzelzceļš pērn nopelnīja 10,708 milj.EUR, bet konsolidētā peļņa samazinājās līdz 1,161 milj.EUR, rāda Lursoft rīcībā esošie dati. Jāteic gan, ka uzņēmuma peļņu ir grūti salīdzināt ar 2013.gada rezultātu, jo aizpagājušajā gadā Latvijas dzelzceļa peļņu būtiski ietekmējusi kravas vagonu parka pārvaldības saimnieciskās darbības veida nodošana meitas sabiedrībai SIA LDZ CAGO ar mantisko ieguldījumu, kas bija vienreizējs darījums.


Jāpiebilst, ka Latvijas Dzelzceļš ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā un pēdējo 15 gadu laikā ir spējis saglabāt noturīgu vietu nodokļu maksātāju pirmajā desmitniekā pēc samaksāto nodokļu apjoma valsts kopbudžetā. 2014. gadā Latvijas dzelzceļš veiktie nodokļu maksājumi valsts kopbudžetā bija mērojami ar 74,356 milj.EUR.


Uzņēmuma vadība norāda, ka sadarbībā ar pārvadātājiem 2015. gadā paredzēts uzlabot pasažieru stacijas un pieturas punktus, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamību, tai skaitā uzbūvēt paaugstinātās pasažieru platformas. Uzņēmums arī turpinās paaugstināt dzelzceļa personāla darba ražīgumu un atbildību par veicamajiem pasākumiem, organizēs nepieciešamās mācības, kā arī nodrošinās vides aizsardzības politikas īstenošanu un satiksmes drošību.