Cēsu Alus 2018.gadā nopelnījis 4,22 milj.EUR

30.07.2019 08:30:00

AS “Cēsu Alus” pagājušajā gadā realizējusi 75,6 miljonus litru lielu dzērienu apjomu, kas ir par 1% mazāk nekā iepriekšējā gadā.

Pagājušajā gadā ražotājs apgrozījis 61,76 milj.EUR, kas ir par par 13,80% vairāk nekā gadu iepriekš. 57,30 milj.EUR no kopējā apgrozījuma devis vietējais tirgus, bet 4,46 milj.EUR – produkcijas realizācija ārvalstīs.

Uzņēmuma peļņa gada laikā sarukusi par 23,54%, samazinoties līdz 4,22 milj.EUR pēc nodokļu nomaksas.

Uzņēmuma vadība savā gada pārskatā norāda, ka pagājušajā gadā attīstība notikusi visos dzērienu segmentos, izņemot alus kategoriju. Vislielāko realizācijas apjoma pieaugumu ražotājs sasniedzis raudzēto dzērienu, ūdens un bezalkoholisko dzērienu segmentos. AS “Cēsu Alus” galvenā pārstāvētā produktu grupa arī pagājušajā gadā bijusi alus ražošana un realizācija. Uzņēmums ir lielākā alus ražošanas kompānija Latvijā, un 2018.gadā tā saražoja 64% no visa Latvijā ražotā alus. Uzņēmuma galvenais alus zīmols “Cēsu Premium” pērn bijis Latvijas pārdotākais alus zīmols.

2018.gadā AS “Cēsu Alus” turpināja īstenot ilgtermiņa investīciju programmu, uzņēmumā ieguldot 2,21 milj.EUR. Turpinātas investīcijas ražošanas un loģistikas iekārtu efektivizācijā un modernizācijā.

AS “Cēsu Alus” pagājušajā gadā VID administrētajos nodokļos samaksājusi 32,35 milj.EUR, tostarp 1,22 milj.EUR valsts sociālās apdrošināšanas obligātajās iemaksās, bet 0,56 milj.EUR – iedzīvotāju ienākuma nodoklī.