"Rīgas Piena kombināts" apgrozījums audzis līdz 109,85 milj. EUR

30.08.2022 06:20:00

AS “Rīgas Piena kombināts” apgrozījums 2021.gadā palielinājies līdz 109,85 milj. EUR, liecina Lursoft pieejamais gada pārskats. Salīdzinot ar gadu iepriekš, piena pārstrādes uzņēmuma apgrozījums 2021.gadā palielinājies par 4,03%. Uzņēmums norāda, ka pieaugums saistīts ar cenu pieaugumu. Pārskata gadā AS “Rīgas Piena kombināts” eksportēja produktus 26 milj. EUR vērtībā. Eksporta tirgu izaugsmi lielā mērā veicināja uzņēmuma sadarbības attīstība ar citiem “Food Union” grupas uzņēmumiem Saldējuma kompetences centra ietvaros.

Ievērojami kāpusi AS “Rīgas Piena kombināts” peļņa pēc nodokļiem, kas palielinājusies no 0,17 milj. EUR 2020.gadā līdz 2,65 milj. EUR pērn.

Lursoft dati rāda, ka pagājušajā gadā AS “Rīgas Piena kombināts” bija darba devējs 887 darbiniekiem. Nodokļu maksājumos valsts kopbudžetā ražotājs pērn samaksājis 6,36 milj. EUR.

2021.gadā AS “Rīgas Piena kombināts” turpināja orientēties uz jaunu un inovatīvu produktu ieviešanu Latvijas tirgū. Saldējumu kategorijā uzņēmums radīja 19 jaunus saldējuma produktus vasaras sezonai un 7 jaunus saldējumu produktus ziemas sezonai, kas ir lielākais līdz šim radīto jauno produktu apjoms vienā segmentā viena gada laikā.

Pateicoties 2020.gadā noslēgtajam investīciju projektam “Svaigo piena produktu Izcilības centrs” un jaunuzbūvētajai Baltijā modernākajai biezpiena sieriņu rūpnīcai, uzņēmums pērn būtiski audzējis biezpiena sieriņu ražošanas apjomus. 2021.gadā saražoti par 50% biezpiena sieriņu vairāk nekā periodu iepriekš. Ražošanas apjoms pieaudzis pateicoties “Kārums” un citu zīmolu biezpiena sieriņu pārdošanas pieaugumam Latvijā, Igaunijā un Lietuvā.

Atdevi pagājušajā gadā nesušas arī investīcijas e-komercijas platformā pienaveikals.lv, jo ieņēmumi no tā pārsniedza 1 milj. EUR.

Iesniegtajā vadības ziņojumā AS “Rīgas Piena kombināts” norādījis, ka turpinās diversificēt produktu portfeli piena, saldējuma, saldēto piena produktu izplatīšanā nacionāla mēroga tirdzniecības kanālos, kā arī savā e-komercijas kanālā. Vienlaikus uzņēmuma prioritātēs būs ražošanas bāzes attīstība un saistītās infrastruktūras un autoparka atjaunošana, kā arī citi efektivizācijas un automatizācijas projekti, kas ļaus samazināt fiksētās izmaksas.